مدرس انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها جوانان علاقمند به هنر هفتم به راحتی با دوربین های موبایل خود در ساده ترین شکل ممکن مبادرت به ساخت فیلم می کنند و فیلم های شان هم در جشنواره های مختلف به نمایش گذاشته می شود و در واقع همه جوره برای حضور آن ها در سینمای کوتاه شرایط مهیا است اما این مسأله تنها باعث شده تا تعداد آثار تولیدی در حوزه فیلم کوتاه رو به افزایش بگذارد و متأسفانه ما از لحاظ کیفیت همواره با آسیب و مشکل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین معضلاتی که این روزها ما با آن دست به گریبان هستیم این است که برخی از این افراد که یک فیلم ۲ یا ۳ دقیقه ای می سازند خود را در زمره کارگردانان حرفه ای سینما به شمار می آروند و فکر می کنند که با ساخت این فیلم دیگر فیلمساز کامل شده اند و این امر می تواند برای تداوم حضور آن ها در آینده سینما بسیار بد و خطرناک باشد چرا که شرایط تولید فیلم در سینمای بلند و حرفه ای به هیچ عنوان ساده و آسان نیست و کمتر فیلمسازی است که می تواند در حوزه سینمای بلند مبادرت به تولید فیلم کند و این مسأله ای است که باید در همان ابتدای کار به علاقمندان گوشزد شود.
توکلی با بیان اینکه مدعی شدن فیلمسازان جوان منتج به آن می شود که ضربات جبران ناپذیر روحی و روانی برای خود و افراد جامعه و خانواده های شان به وجود آید اظهار داشت: ما نیاز به تأسیس شورای تأیید فیلمنامه کوتاه در انجمن سینمای جوانان داریم تا تنها فیلم های کوتاهی بتوانند تولید شوند که فیلمنامه های شان مورد تأیید اعضای این شورا باشد و ما شاهد آن نباشیم که سالانه تعداد کثری فیلم ساخته می شود و روی دست صاحبان اثر می ماند بلکه تنها فیلم هایی تولید شود که حداقل فیلمنامه های شان حرفه ای باشد.
کارگردان فیلم سینمایی «مادری» خاطرنشان کرد: علاوه بر وظیفه انجمن سینمای جوانان ایران برای حمایت از تولیدات سینمای حرفه ای سایر نهادهای مرتبط با سینما هم می توانند از حوزه فیلم کوتاه که آینده سازان سینمای کشور در آن مشغول به فعالیت هستند حمایت کنند و خوشبختانه ما شاهدیم که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی سال های اخیر در حوزه تولید فیلم کوتاه فعالیت چشمگیر و حرفه ای داشته است.
وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: در نهایت من می خواهم یک بار دیگر به تمامی علاقمندان به سینما که در حوزه تولید فیلم کوتاه فعالیت می کنند یادآور شوم که ورود به سینمای بلند و حرفه ای بسیار سخت است و کسی نمی تواند به همین راحتی وارد این حوزه شود و قطعاً افرادی می توانند به این حوزه وارد شوند که سخت کوش باشند البته در کنار سخت کوشی این روابط میان اهالی سینما است که یکی دیگر از حرف های اصلی را برای ورود به حوزه سینمای حرفه ای می زند که همگان باید نسبت به این امور آگاهی کامل داشته باشند.
نظرات